spruitjes-in-afrika.reismee.nl

Drakensbergen en St Lucia

De afgelopen dagen door gebracht in Drakensbergen. De route vanuit Johannesburg was even een beproeving voor de meesten. Links rijden, rechts sturen en uiteraard het verkeer begrijpen. Dit ging goed en de route was in eerste instantie erg saai. Langzaamaan werd de omgeving mooier, af en toe een berg en bruine weilanden.

De weg richting Drakensbergen werd mooier en mooier, met heuvels en dalen. Om dit duidelijk te maken moeten we je verwijzen naar de foto’s die wij binnenkort zullen opladen.

Aangekomen bij de huisjes waren de ooh’s en aah’s volop te horen. Een villa met uitzicht op Monks Cowl en een boomhut voor de 2 paren met uitzicht op de Monks Cowl (berg top). Werkelijk te mooi om van te voren voor ogen te hebben.

Sabrina en Almar hebben een wandeling de volgende dag gemaakt van 7,5 kilometer waar 5 uur voor stond. Na 3,5 uur waren ze rond en ontmoeten de rest van de familie die bijna allemaal een korte route van 2,5 kilometer hadden gelopen. Beide naar watervallen en door de weides heen.

Op de terugweg reden de 3 auto’s achter elkaar aan. En daar ontdekten wij dat we allen dezelfde afwijking hebben. Richting aangeven met je ruitenwissers. Linksaf; wiswas wiswas. Handig dat hier in Zuid Afrika de verlichting en ruitenwisser bediening tegengesteld in de auto gemonteerd is. Wel erg komisch. Zal een chauffeur ook nog aan de linkerzijde van de auto een stuur gaan zoeken?

Vandaag een lange rit naar St Lucia. Het eerste grote wild, naast apen en een hert in Drakensbergen, hebben we gezien. 4 Nijlpaarden in St Lucia.